Kerstvakantie! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Projectgroep school Myrna Dovale - WaarBenJij.nu Kerstvakantie! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Projectgroep school Myrna Dovale - WaarBenJij.nu

Kerstvakantie!

Door: Sietske

Blijf op de hoogte en volg Projectgroep

30 December 2015 | Curaçao, Willemstad

Hoi allemaal,

Alweer een tijd geleden dat wij wat van ons hebben laten horen, dus een update is hard nodig!
De afgelopen weken hebben wij niet stilgezeten! We hebben interviews met de ouders afgenomen en zijn druk bezig geweest met het uitwerken van deze interviews. De interviews met de ouders waren erg leuk. De ouders zijn heel enthousiast over ons project en tijdens een interview waren ze open en eerlijk naar ons toe. We hebben dus hele waardevolle informatie kunnen verzamelen! Om een interview af te nemen was soms wat moeilijk, want het nakomen van afspraken gaat hier toch iets anders dan in Nederland. Hier hebben we wel even aan moeten wennen, maar uiteindelijk is het toch gelukt!
We zijn bezig met het schrijven van het eindverslag en daarnaast druk met de voorbereidingen van de themaweken die vanaf maandag gaan beginnen! Twee weken lang staat het op school in het teken van gezonde voeding, voldoende beweging, goede hygiëne en voldoende slaap. De lessen geven de docenten zelf, maar wij zullen de beweging elke ochtend en in de pauzes op ons nemen! Nog even hard oefenen dus op de dansjes.
Inmiddels hebben we 1500 euro opgehaald via dreamordonate en hier zijn we ontzettend blij mee! We hebben een lijst gekregen vanuit school aan wat voor spullen behoefte is, dus we gaan kijken wat we hiervan kunnen bestellen. Daarnaast komen 9 januari 2 tuinmannen op school om de moestuin op te knappen! Dankzij jullie kunnen wij dit allemaal gaan realiseren. Natuurlijk volgen hier foto's van!

Wij wensen jullie allemaal alvast een fijne jaarwisseling en al het goeds voor 2016!

Ayo,
Team gezond=cool

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

11 Januari 2016

De eerste themaweek zit erop!

06 Januari 2016

Kick-off themaweken

30 December 2015

Kerstvakantie!

02 December 2015

Hoor wie klopt daar kinderen

26 November 2015

Sinterklaas komt eraan!
Projectgroep

Wij zijn Sanne, Laura, Stephanie, Felicia en Sietske. Voor de minor Beyond Borders zijn wij afgereisd naar Curaçao om het project 'gezond=cool' uit te voeren op de Skol Myrna Dovale. Skol Myrna Dovale biedt onderwijs aan kinderen met een spraak- en gehoorproblemen en andere stoornissen waaronder autisme. Wij gaan onderzoeken hoe de school haar leerlingen gezonder kan krijgen! Om dit te kunnen realiseren is budget nodig om materialen aan te kunnen schaffen, maar helaas heeft de school dit niet. Hierbij kan worden gedacht aan materialen benodigd voor de ondersteuning van het speciale onderwijs, materialen voor gevarieerde gymlessen en speelattributen voor in de pauzes. Daarnaast willen wij op de school graag een moestuin aan gaan leggen, zodat de leerlingen hun eigen groente en fruit kunnen verbouwen! Naast dat zij ontdekken hoe leuk het is om je eigen groente en fruit te verbouwen, verbetert het ook de leerprestaties van kinderen! Om de school te helpen, willen wij geld inzamelen om de benodigde materialen aan te schaffen! Via de volgende website kunnen jullie ons sponsoren! Met elke euro zijn we ontzettend blij. Via deze blog houden wij jullie op de hoogte over de voortgang van het project!

Actief sinds 24 Nov. 2015